יום ראשון, 4 באפריל 2010

אורות הצפון

אורות הצפון של איסלנד הם ללא ספק אחת המראות המופלאים ביותר בטבע. כבר בימי הביינים הויקינגים התפעלו מהם ואלו נראו להם כהשתקפויות הכלים השמיימיים שהיו ברשות הוולקירי, כפי שמסופר במיתולוגיה הנורדית. במהלך הלילות הקרירים והצלולים של איסלנד, אפשר לראות את אורות הצפון בצבעים מרהיבים של כחול, סגול, ירוק, אדום וורוד מרצדים בשמים.

מדענים מסבירים את התופעה בעזרת מדידות שמראות כי עוצמתו של זוהר הקוטב תלוי במספר כתמי שמש המופיעים באותו זמן על פניה הלוהטות של השמש. הכתמים מופיעים במחזוריות של 11 שנה ומדענים מאמינים כי שנת 2010 תהיה השנה הטובה ביותר כדי לחזות בתופעה המופלאה של אורות הצפון וזאת מפני שמחזור 11 השנים קרוב לשיאו, מה שיגביר את עוצמת אורות הצפון.

מסיבה זו, מקומות לינה באיסלנד מציעים עסקאות חבילה הנותנות לתיירים הזדמנות מצויינת לצפות באורות הצפון במחיר שווה לכל נפש. מכיוון ששנת 2009 היתה שנת שיא בכמות התיירים שביקרו באיסלנד, הצפי הוא שכמות זו אף תגדל במהלך השנה הנוכחית.


אם גם אתם תמיד חלמתם לבקר באיסלנד ולהנות מיופי שלא מהעולם הזה. השנה זהו הזמן הטוב ביותר לעשות זאת. מלבד אורות הצפון, איסלנד מציעה אטרקציות רבות לתייר כמו ביקור בלגונה הכחולה, אותו ספא מפורסם שנבחר לאחת מבריכות הספא הטובים בעולם. טיול במסלול "מעגל הזהב" וביקור באתר הגייזרים המפורסם, מפלי גולפוס האדירים ופארק תיווטליר, משכנו של הפרלמנט העתיק בעולם.

טיול נפלא!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

2009-2010 @ מטיילים באיסלנד. כל הזכויות שמורות לגיא גוטרימן