יום שלישי, 28 בספטמבר 2010

שיאים חדשים לאומה האיסלנדית

על פי סקרים אחרונים שנערכו איסלנד היא אחת האומות המאושרות ביותר בעולם, זו גם התדמית של איסלנד בעיני רבים. סקרים אחרונים שנערכו מראים תמונה תמונה קצת שונה, מתברר שיש כמה פגמים בתמונה הכמעט מושלמת.

הדימוי העצמי הישן של איסלנד הוא משהו כזה: הארץ עם האנשים החזקים בעולם, הנשים היפות ביותר בעולם ורמת השחיתות הנמוכה בעולם. הסקרים האחרונים מראים כי התמונה השתנתה מעט בשנים האחרונות.

לדוגמה, סקר חדש של מדינות ה-OECD השבוע גילה כי 60 אחוזים מהאיסלנדים הם בעלי משקל עודף, מתוכם 20 אחוז סובלים מהשמנת יתר. זה מעמיד איסלנד במקום השביעי מבין 33 המדינות עם האוכלוסייה השמנה ביותר. מדינות סקנדינביה האחרות נמצאות במצב הרבה יותר טוב מאיסלנד בפרמטר משקל האוכלוסיה.

בהמשך השוואה בין איסלנד וסקנדינביה, מצב רקבון השיניים של הילדים ובני הנוער האיסלנדים גרוע בהרבה מאלה של חבריהם בשאר מדינות סקנדינביה ואין זה פלא, הילד האיסלנדי הממוצע צורך קילוגרם שלם של סוכר בכל שבוע.

כיצד יתכן שהאומה המאושרת בעולם מחזיקה גם בשיא הצריכה של תרופות נגד דיכאון. עובדה אשר מעלה כמה שאלות כמו האם יש או אין קשר בין זה לעובדה שהאיסלנדים הם גם האופטימיים ביותר.

למרות כל בעיות הבריאות, הנתונים הסטטיסטיים גם מראים כי האיסלנדים חיים שנתיים יותר מרוב מדינות העולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

2009-2010 @ מטיילים באיסלנד. כל הזכויות שמורות לגיא גוטרימן