יום ראשון, 4 ביולי 2010

נימוסים והליכות

רוצים להמנע מתחושה של זרים באיסלנד? אתם לא חייבים לאכול אשכים מוחמצים של כבש בניסיון להשתלב בסביבה - הנה כמה טיפים חשובים ופשוטים שיעזרו לכם להשתלב בסביבה בעת ביקור באיסלנד.

הורידו נעלים
אם התמזל מזלכם וקיבלתם הזמנה לבקר בביתו של אדם איסלנדי (זה קורה לפעמים) ודאו שאתם משאירים את הנעליים ליד הדלת. הליכה עם נעליים מלאות בוץ על הפרקט המבריק נחשב למעשה לא מנומס. אותו כלל חל על בריכות שחייה, בעת ביקור אצל הרופא ומקומות ציבוריים אחרים.

זיכרו לא להגיד "שלום" לאף אחד
באיסלנד אף פעם לא אומרים "הי" למישהו שמכירים. אפילו אם בילתם יחד את כל הלילה האחרון וסיפרתם אחד לשני את סיפור חייכם. באיסלנד אנשים לא מברכים זה את זה, לפחות עד אחרי שהם כבר שתו לפחות שתי בירות ביחד- ואז אתם חופשיים לחבק/לצחוק/לבכות/להתחתן, מה שלא תרצו...הכל הולך.

לאכול הכל עם סכין ומזלג
נראה שהאיסלנדים עדיין לא הבינו שהמבורגרים בכוונה מוגשים בין שתי פרוסות לחמניה כך שלא יהיה צורך להשתמש בסכין ומזלג כדי לאכול אותם.

אל תפחדו לדחוף חזרה
אל תרגישו נעלבים אם אתם מקבלים דחיפה באיזה פאב ומוצאים את עצמכם על הרצפה. אלו הם לא איסלנדים גסי רוח, אתם פשוט עומדים במקרה בדרך שלהם. אני מציע לכם לחייך בעליזות ולדחוף בחזרה. אתם בסוף עוד עלולים למצוא את עצמכם עם חבר איסלנדי חדש שלא יגיד לכם "היי" יותר מאוחר יותר שתפגשו שוב.

תתפשטו!
איסלנדים הם עם שידוע לשמצה בהיגיינה שלו. כולם חייבים להתקלח עירומים לפני שנכנסים לבריכה, וחשוב לתת תשומת לב מיוחדת לאזורים מיוחדים בגוף. אתם לא בטוחים על אילו חלקים מדובר?, בכל בריכה עומד לרשותכם תרשים מיוחד שיעזור לכם למצוא את כל הפינות הזקוקות ל"טיפול מיוחד".

זכות הקדימה היא שלכם
אל תהיו מופתעים כאשר המכוניות מאיטות כדי לתת לכם לעבור לפניהם, גם אם מעולם לא התכוונתם לעבור ראשונים, הם יעצרו בכל זאת. הסיבה האמיתית היא, שזה נותן להם הזדמנות טובה לנעוץ בכם מבט סקרני של..."מעניין מאיפה הגיעו התיירים האלה?".

אין מילה איסלנדית עבור "בבקשה"
רק תגידו הרבה "takk" (בבקשה) כדי לפצות על זה.

זה לא הכל...עוד מידע שימושי שיעזור לכם לצלוח את איסלנד בשלום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

2009-2010 @ מטיילים באיסלנד. כל הזכויות שמורות לגיא גוטרימן